Thursday, October 2, 2014

Shake Herbalife Pilihan Makanan Saya

Shake Herbalife sebagai makanan harian saya

Sebagai orang yang sentiasa sibuk dan mengejar masa, saya kadang-kala tidak mempunyai masa untuk keluar makan tengahari atau menikmati makan malam saya dengan sempurna seperti orang lain. Tapi jika tangan kaki saya sibuk, perut dan mulut pun turut "sibuk". Saya menghadapi banyak cabaran sepanjang bekerja untuk mendapat nutrisi seimbang dalam badan. Sedangkan masa makan pun tidak teratur, apatah lagi untuk fikirkan pasal nutrisi. Kesan daripada itu, berat badan saya sama sahaja.

Antara CABARAN saya semasa bekerja sebelum menjadikan Shake Herbalife pilihan makanan saya adalah:

1.          Tiada masa untuk makan 
Kadang-kala saya tidak mempunyai masa yang mencukupi untuk keluar makan tengahari. Seringkali saya pulang lewat ke rumah dan tidak mempunyai masa untuk menikmati makan malam saya jauh sekali untuk masak atau keluar makan di gerai. Kadang-kala saya terus masuk tidur kerana keletihan.

2.          Mudah letih dan mengantuk
Saya mudah merasa letih walaupun baru bangun tidur. Badan saya sering berasa lenguh dan tidak mendapat rehat yang secukupnya. Selepas makan tengahari pula, jika saya mengambil makanan berat, saya akan berasa mengantuk. Nasib baik kerja saya memerlukan saya bergerak kesana sini, kalau saya kena duduk sahaja di hadapan komputer, sudah pasti saya akan menguap banyak kali.

3.          Cepat lapar 
Saya juga cepat merasa lapar walaupun belum sampai tengahari. Dan sudah tentu fokus saya terhadap kerja saya sedikit sebanyak akan terganggu.

4.          Tidak cukup air
Saya pernah ditahan wad kerana mempunyai masalah kencing kotor. Puncanya adalah saya sangat kurang air dan ia memberi kesan kepada sistem perkumuhan saya. Percaya tak, saya juga yang pada masa itu tidak mempunyai kesedaran akan kepentingan air, tidak mempunyai masa ingin minum air pun.

5.          Sering mengambil makanan yang kurang berkhasiat
Memandangkan saya jarang mempunyai masa untuk makan secara teratur, saya sering makan sahaja apa yang ada di depan saya. Jalan mudah, pulang dari kerja, saya drop by sahaja di restoran makanan segera. Kadang-kala hampir setiap malam saya akan ke sana.



Saya berasa bertuah kerana saya menemui penyelesaian dengan semua masalah saya tadi. Herbalife telah mengubah hidup saya sepenuhnya. Langkah pertama saya mengubah hidup saya adalah dengan mengambil Shake Herbalife sebagai sarapan pagi saya.

Ketahui bagaimana Herbalife memberi kesan kepada saya dengan sarapan sihat Shake Herbalife.

Saya kemudian mula mengambil Shake Herbalife sebagai pengganti makanan tengahari atau malam saya. Sarapan pagi itu memang wajiblah. Dengan menjadikan Shake Herbalife pilihan makanan saya, hidup saya menjadi semakin mudah. Kesibukan kerja bukan lagi satu halangan untuk saya menikmati makanan yang sedap dan sihat.

  • Dengan Shake Herbalife, saya berasa kenyang lebih lama. Saya juga perlu minum air secukupnya untuk mendapat kesan maksimum. Dan ini membantu saya berasa sentiasa kenyang sehingga waktu makan tengahari. Jadi pada waktu tengahari, saya dapat mengawal jumlah pengambilan makanan saya.
  • Shake Herbalife sangat mudah disediakan. Balik sahaja dari kerja, saya hanya perlukan 3-5 minit sahaja untuk menyediakan shake yang sedap. Tak perlu lagi fikir apa yang hendak dimakan setiap kali balik ke rumah.
  • Dengan mengambil Shake Herbalife, saya mendapat tenaga yang diperlukan. Saya menjadi lebih fokus dengan kerja saya.
  • Shake Herbalife juga mudah dibawa kemana-mana. Jika saya ingin mengambil shake pada waktu tengahari kerana terlalu sibuk, saya hanya perlu membawa F1 di dalam bekas lebih kecil dan bancuh sahaja di office atau dimana-mana sahaja. Mudah bukan?
Sememangnya dengan menjadikan Shake Herbalife pilihan makanan saya adalah satu langkah yang bijak yang saya ambil ke arah mendapat kesihatan badan yang lebih baik. 

Jika anda ingin merasai perubahan seperti saya dan ingin Herbalife menjadikan hidup anda setiap hari lebih mudah, anda boleh hubungi saya untuk mendapatkan tips dan panduan yang terbaik. Anda pasti tidak menyesal. 

Klik di bawah untuk menghubungi saya sekarang!




No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...