Friday, February 6, 2015

Diet Yang Menggembirakan

Kurus Badan Dengan Gembira


SAYA TELAH BERJAYA MENGHILANGKAN 10KG dan saya berasa gembira sepanjang melakukanya. Ya, saya hilang berat badan saya dengan diet yang menggembirakan. Saya hilang berat saya tanpa sebarang tekanan seperti yang saya rasakan sebelum ini. Memang saya telah mencuba pelbagai jenis diet dan produk perlansingan sebelum ini, namun tiada satu pun yang berhasil. Tetapi kali ini sememangnya berbeza! Saya menyedari sesuatu yang amat berharga. Saya menyedari bahawa saya perlu bergembira dengan setiap apa yang saya lakukan. Perjalanan saya kali ini bukan sahaja penuh dengan kegembiraan tetapi ianya juga mengubah pemikiran saya mengenai cara permakanan saya.

Dengan cara ini, saya menyedari bahawa segalanya bukan hanya mengenai menjadi kurus dan menghilangkan berat badan, saya juga perlu menjadi sihat. Jadi sekarang, saya juga di dalam perjalanan memperolehi kesihatan yang baik dengan cara yang betul.

Adakah saya menahan diri saya dari makanan-makanan kegemaran saya? Tidak! Saya memang suka makan dan sekarang saya lebih menikmati dan menghargai makanan saya. Saya menghargai nutrisi yang saya bekalkan ke dalam badan saya melalui apa yang saya makan. Malah, kini saya mempunyai lebih banyak ruang untuk makan kerana gaya permakanan saya yang jauh lebih baik dari dulu.



Saya juga tidak perlu berhenti makan nasi seperti diet saya sebelum ini. Bukan saya katakan saya ni memang tak boleh nak tinggal nasi, cuma saya tak perlu melakukannya. Dengan diet yang menggembirakan ini, saya masih boleh makan nasi seperti hari-hari biasa. Diet yang saya amalkan tidak membebankan saya lansung. Jujur saya katakan, dari sarapan pagi, hinggalah makan malam (saya tidak perlu skip mana-mana masa makan saya), semuanya lazat-lazat belaka. Jadi, manalah tak happy kan!

Detik-detik perjalanan saya menjadi lebih indah dan bermakna dengan hasil yang saya perolehi. Saya berjaya menghilangkan berat dengan penuh kegembiraan. Saya berharap saya menemui cara diet yang menggembirakan ini lebih awal. Tapi, apa yang lebih penting sekarang, tidak terdetik pun bagi saya untuk berhenti melakukannya. Malah, saya lebih bersemangat sehingga saya mencapai berat impian saya. Saya yakin saya mampu melakukannya.



Saya sememangnya akan meneruskan cara diet ini. Tidak pernah saya sangka bahawa perjalanan menguruskan badan saya akan menjadi menarik sebegini. Jika anda juga mahu menjadikan usaha untuk kurus anda menyeronokkan seperti saya, hubungi saya dan lantik saya sebagai coach anda sekarang! Hubungi saya untuk mengetahui bagaimana saya melakukannya. Bertindaklah sekarang dan anda akan merasai kegembiraannya seperti saya.

Hubungi/Whatsapp/PM/email saya:
Aiza Yazid
Tel: 019-3939158
Email: aizayazid@gmail.com
Facebook: Aiza Amelia Yazid




No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...