Monday, March 23, 2015

Kepentingan Pembersihan Usus

Produk Herbalife: Herbal Aloe Concentrate 

Kebelakangan ini saya sering ditanya soalan oleh mereka yang ingin menaikkan berat badan. Kebanyakkan mereka tidak memahami, walaupun mereka sudah makan dengan banyak, tetapi mengapa berat mereka masih belum naik.

Ada juga dari mereka yang ingin menurunkan berat badan bertanya kepada saya, mengapa perut mereka masih lagi buncit walaupun ada di kalangan mereka yang mengamalkan sit-up setiap hari.

Jawapan saya adalah kerana anda perlu membersihkan apa yang ada di dalam perut anda terlebih dahulu. Kalau saya nak bercerita fakta mengenai usus, memang panjang lebar. Apa yang penting, fungsi utama usus di dalam badan kita adalah untuk membantu proses pencernaan makanan di dalam badan kita. Kiranya, apa saja yang kita makan, akan melalui saluran usus kita untuk dicerna dan "diaudit" sebelum menjadi bahan buangan. Usus ni akan mengeluarkan enzim-enzim baik untuk mencernakan makanan. Tetapi, tahukah anda bahawa PANJANG USUS KITA ADALAH KIRA-KIRA 7 KALI KETINGGIAN KITA? Jadi, bagaimana anda ingin membersihkan saluran penting dalam badan anda untuk memastikan anda dapat menyerap segala nutrisi makanan anda??



Kepentingan pembersihan usus

Untuk orang yang ingin menaikkan berat badan, walaupun anda makan dengan banyak, berat anda tidak juga naik. Ini adalah kerana, usus anda tidak mampu menyerap segala nutrisi daripada makanan yang anda makan. Kesannya, makanan tersebut bertukar menjadi lemak dalam badan dan menyebabkan kebanyakan mereka yang kurus berisiko mempunyai kolestrol tinggi! Oleh itu, perkara pertama yang anda ingin lakukan adalah membersihkan saluran usus anda terlebih dahulu.

Bagi mereka yang ingin menghilangkan berat badan pula, anda juga harus membersihkan usus anda terlebih dahulu supaya segala nutrisi yang ada di dalam makanan anda akan diserap sepenuhnya oleh badan anda. Anda perlu mengambil makanan yang rendah kalori tetapi tinggi nutrisi untuk membantu badan mendapat nutrisi yang selengkapnya.

Ketahui cara makan yang boleh menghilangkan berat badan anda dengan saya!

Konsep asas Herbalife

Kita berbalik semula kepada fungsi asas di dalam Herbalife iaitu:
1. Cleansing (Membersihkan)
Membersihkan dahulu saluran-saluran usus

2. Absorb (Menyerap)
Selepas pembersihan, badan akan lebih mudah menyerap segala nutrisi makanan

3. Regenerate (Menjana Semula)
Menghasilkan sel-sel badan yang lebih sihat dengan penyerapan nutrisi yang lebih baik.

Herbal Aloe Concentrate

Salah satu produk Herbalife yang sangat membantu untuk membersihkan usus badan kita. Antara kelebihan lain Herbal Aloe Herbalife adalah:

  • Menenangkan perut dan melegakan kesenakan
  • Meningkatkan penyerapan nutrien
  • Menyokong imuniti dan memberi perlindungan antioksida
  • Dibuat daripada daun lidah buaya berkualiti premium 

Saya sebenarnya lebih selesa untuk berkongsi pengalaman saya sendiri menggunakan Herbal Aloe Concentrate ini:
Kadar penyerapan nutrisi meningkat - Ini antara sebab utama saya mengamalkan Herbal Aloe ini. Saya mahu proses menurunkan berat badan saya lebih cepat. Dengan Herbal Aloe, saya meningkatkan penyerapan nutrisi daripada Shake Herbalife yang saya minum sebanyak 50%.

Mudah menghilangkan dahaga - Saya suka mengambil Herbal Aloe terutamanya selepas saya bersenam kerana dahaga saya lebih cepat hilang. Saya juga menjadi lebih bertenaga.

Membantu proses perkumuhan - Sebelum ini, saya memang mempunyai masalah untuk buang air besar. Tetapi dengan Herbal Aloe, masalah saya semakin berkurangan.


**Disclaimer: Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnosis, merawat, menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit.

Rasai sendiri perubahan selepas anda menggunakan Herbal Aloe Concentrate ini. Jadikan proses penurunan/naik berat badan anda lebih berhasil dan cepat. Pastikan badan anda menyerap segala nutrisi dengan lebih baik.

Hubungi/Whatsapp/PM/email saya:
Aiza Yazid
Tel: 019-3939158
Email: aizayazid@gmail.com
Facebook: Aiza Amelia Yazid


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...