Tuesday, April 14, 2015

Kekal Bertenaga dan Kurus Semasa Berpuasa

Bagaimana untuk kekal bertenaga dan dapat kurus walaupun berpuasa?

Bulan puasa akan tiba tidak lama je lagi. Alhamdulillah, sekarang saya mula melatih diri berpuasa sebagai persediaan untuk Ramadhan nanti. Saya sangat teruja setiap kali menanti Ramadhan. Bukan sahaja sebab bulan tu adalah bulan terbaik untuk kita beribadat, malah bulan ini juga saya akan gunakan untuk melatih diri untuk lebih berdisiplin dalam permakanan saya.



Sebelum ni, saya sentiasa ada masalah semasa bulan puasa. Dulu semasa sahur, saya akan makan sebanyak mungkin supaya saya tidak akan lapar untuk sepanjang hari. Tetapi, saya jadi mengantuk dan malas pula untuk berbuat aktiviti walaupun masih di awal pagi. Di tempat kerja pula, saya mudah merasa letih dan rasa lapar padahal saya sudah makan banyak kan sahur tadi. Semasa berbuka puasa pula, saya akan membeli apa sahaja juadah yang saya mahu tanpa fikirkan apa-apa mengenai kesihatan. Saya dah tak fikir dah, elok ke tak makanan/minuman itu untuk saya, asalkan saya kenyang dan hilang craving saya. Selepas berbuka, mula la rasa mengantuk dan letih lagi. Lepas tu rasa berat je untuk pergi sembahyang terawih. Anda rasa macam tu jugak tak?

Selepas saya mula berpuasa dengan Herbalife, tiada lagi rasa tidak selesa untuk puasa. Saya tidak lagi terlebih kenyang selepas sahur dan berbuka. Saya dapat mengekalkan tenaga yang diperlukan sepanjang hari dan tenaga untuk beribadat.

****Disclaimer: Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnosis, merawat, menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit.
Lebih peluang untuk kurus badan

Memandangkan masa puasa kita perlu menahan diri dari makan dan minum, jadi saya ambil peluang ini untuk buang semua ketagihan saya untuk mengunyah. Saya memang jenis orang yang suka mengunyah/ sukakan kudap-kudapan. Jadi masa bulan puasa inilah saya dapat melatih diri saya lebih berdisiplin dan dapat buang kalori yang tidak penting daripada kudap-kudapan tu semua daripada masuk dalam badan saya.

Apabila berpuasa dengan Herbalife, lebih banyak lagi nutrisi masuk ke dalam badan saya dan lebih mudah untuk diserap kerana tiada gangguan 'kalori tidak perlu' untuk badan. Hasilnya, badan saya lebih cepat hilang berat badan!

Kekal bertenaga sepanjang puasa

Selain lapar, masalah seperti mudah letih dan mengantuk sepanjang seharian puasa juga sentiasa membuatkan kita tidak selesa untuk berpuasa. Tetapi dengan nutrisi yang ada dalam Shake Herbalife, sudah cukup memberi anda tenaga. Badan kita memerlukan nutrisi seperti protein, vitamin dan mineral untuk kekal sihat. Tetapi sebaliknya kita bekalkan lemak, karbohidrat tinggi dan cuma sedikit vitamin sahaja semasa sahur atau waktu berbuka kita.

Selain Shake Herbalife, Aloe dan Teh Teamix juga akan membantu anda mengekalkan kesegaran dan tenaga untuk sepanjang hari puasa dan untuk beribadat di malam hari. Aloe dan Teamix ini akan membantu untuk mencuci usus kita seterusnya membantu kita menyerap lebih banyak nutrisi-nutrisi untuk badan kita.

Jadi jangan tunggu lagi. Mula berpuasa dengan Herbalife sekarang. Ambil peluang bulan puasa kali ini untuk hilangkan berat badan anda! Lihat dan rasai sendiri perubahan untuk badan anda dengan Herbalife. Lantik saya sebagai coach anda, dan saya akan membantu anda untuk mendapatkan hasil terbaik yang anda impikan selama ini.

Selamat berpuasa :)

Hubungi/Whatsapp/PM/email saya:
Aiza Yazid
Tel: 019-3939158
Email: aizayazid@gmail.com
Facebook: Aiza Amelia Yazid

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...